راز زیبایی پوست و تغذیه
راز زیبایی پوست و تغذیه

راز زیبایی پوست و تغذیه در یک ارتباط مستقیمی قرار دارند چرا که زیبایی از درون کار می کند و با بشقاب غذا  شروع می شود. ورونیک لبار، پزشک و مشاور لوازم آرایشی و تغذیه می گوید: “با یک رژیم غذایی خوب ، موهایمان را تغذیه کنیم ، پوستمان را آبرسانی کنیم یا حتی ناخن هایمان را تقویت کنیم.”

پوست اولین سد محافظ بدن در برابر بسیاری از آسیب های خارجی ، و حتی تغییرات داخلی است. استرس ، کم خوابی ، رژیم غذایی نامناسب و غیره عوامل بسیاری هستند که سلامت پوست را به خطر می اندازد.

بعد از 40 سال ظاهر پوست درخشندگی خود را از دست می دهد و علائم قابل مشاهده ترسناک پیری از جمله چین و چروک ، خطوط ریز و رنگ کدر ظاهر می شود. خوشبختانه طبیعت راه حل هایی را برای مشکلات خود ارائه می دهد و حاوی ترکیبات فعال زیستی با اثربخشی اثبات شده است.

4 راز برای داشتن ظاهری زیبا

راز زیبایی پوست و تغذیه برای داشتن پوستی زیبا تنها به یک مورد ختم نمی شود بلکه هزاران فاکتور در کنار هم وجود دارند که این زیبایی را به ارمغان خواهند آورد. از این رو  باید یک روال زیبایی خوب ، ساده و منظم را در پیش بگیرید. راز ظاهر خوب این است که حرکات متناسب با پوست خود داشته باشید ، ساده است که آنها را با پشتکار انجام دهید. برای مراقبت از پوست خشک تا چرب ، در اینجا رازهای ما برای داشتن پوستی زیبا آمده است.

 شیوه زندگی سالم

پوست کمی بازتاب شیوه زندگی ما است. کمبود خواب ، استرس ، خستگی یا رژیم غذایی بیش از حد چرب اولین عناصری هستند که روی پوست صورت ما منعکس می شوند. ساده ترین راه برای داشتن پوستی زیبا و زیبا به نظر رسیدن هر روز ، داشتن یک سبک زندگی سالم است. لوازم آرایشی خوب و روال زیبایی مناسب برای پوست شما نقش اساسی دارد ، اما اگر پوست شما از خستگی یا رژیم غذایی نامناسب رنج می برد ، در خلاء با لکه ها مبارزه می کنید.

لوازم آرایشی متناسب با ظاهر خوب است

در راز زیبایی پوست و تغذیه ، اولین حرکت خوب این است که لوازم آرایشی و مراقبت های متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. چه پوست چرب ، پوست خشک ، پوست حساس یا مختلط دارید ، انتخاب درمان هایی که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد ضروری است.

به عنوان مثال ، اگر پوست چربی دارید ، میسلار واتر یا لوسیون پاک کننده آرایش برای پاک کردن آرایش مناسب تر از شیر پاکن است که از نظر چربی غنی تر است. برعکس ، اگر پوست خشکی دارید ، روغن یا شیر پاک کن به پوست حمله نمی کند و از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری می کند.

بر اساس همان اصل ، مرطوب کننده یا آرایش شما باید با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد. پوست چرب باید از فونداسیون های بسیار ضخیم اجتناب کند تا باعث خفه شدن پوست نشود ، که با چربی اضافی پاسخ می دهد. پوست های مستعد لک باید حتما آرایش و مرطوب کننده غیر کمدوژنیک را انتخاب کنند تا از ایجاد لک جلوگیری شود. در نهایت ، پوست های خشک مرطوب کننده های غنی را انتخاب می کنند تا از پوست خود در برابر آسیب های خارجی محافظت کنند و درخشندگی سالم با پوست نرم و هیدراته داشته باشند.

چربی های خوب برای داشتن پوست زیبا

اپیدرم عمدتاً از سلولهای چربی و آب و به عبارت دیگر چربی و آب تشکیل شده است. بنابراین تغذیه خوب آن برای جلوگیری از خشک شدن ضروری است. از این رو ، اولین بازتاب راز زیبایی پوست و تغذیه

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است. همچنین امگا 3 و 6 ، چربی های خوب که باعث افزایش انعطاف پذیری و آبرسانی به پوست می شود ، ضروری است.

بنابراین ما به ماهی های چرب (ماهی قزل آلا و غیره) ، آووکادو یا کاهو روی می آوریم. ما همچنین خود را از دانه های روغنی مانند فندق ، گردو ، بادام یا زیتون که می توانند تا 70 درصد چربی خوب داشته باشند محروم نمی کنیم. به همین ترتیب ، روغنهای گیاهی (زیتون ، کنجد ، کلزا ، هسته انگور ، …) را که مملو از مواد مغذی خوب است جایگزین می کنیم.

 ویتامین برای ناخن و موهای بلند

کراتین جزء اپیدرم ، ناخن و مو است. سنتز آن نیاز به مصرف کافی روی و ویتامین B دارد که به ویژه در مخمرهای تغذیه ای یا جوانه گندم یافت می شود. برای داشتن موها و ناخن های سالم ، رادیکال های آزاد مسئول پیری سلول ها با غذاهای غنی از ویتامین C ، E ، سلنیوم و پلی فنول ها ردیابی می شود.

منبع: vianaclinic.com